Wednesday, May 21, 2008

Hansapanka ähvardab klientide kaotus

Tänases Postimehes on pealkiri: "Hansapanka ähvardab klientide kaotus" http://www.postimees.ee/220508/esileht/majandus/332246.php

Olari Taal on valmis kihla vedama, et Hansa kaotab nimevahetuse tõttu kliente.

Mina oleksin valmis kihla vedama, et Hansa ei kaota nimevahetuse tõttu kliente. Hansa võib kaotada kliente sellepärast, et sealt lahkuvad rootslaste surve tõttu mõned helgemad pead ja seetõttu langeb panga turuosa. Aga Swedbanki nimi kui selline ei aja küll kliente minema.

Mäletate hüsteeriat, kui paljud lugupeetud kliendid lubasid NPNK reklaamide tõttu ust paugutada? Tänaseks on asi unustatud.

Mõned arvavad, et Swed on välismaine nimi ja Hansa kuidagi oma ja eestimaine. Ärge unustage, et Hansa on ikka puhas Saksa nimi.

2 comments:

Endrik Randoja said...

Pangad on täna eluasemelaenudega kliendid kenasti kinnistanud. Uude panka ülekolimine kogu kupatusega on keeruline. Seda vähem lahkuvad kliendid pangast nime tõttu. Ja kui nüüd pisut analüüsida, siis ei hansa ega bank pole ju eesti päritoluga!

Doktor said...

Nimi iseenesest ei tähenda liiga palju. Aga kui seostada sellega rahvuslikkus jms, mis Hansapanga brändiga kaasneb, siis võib brändi tõttu pangale andestada ka pangatöötaja ebakompetentsuse või ebaviisakuse.

Nüüd, mil brändiga seondunud positiivseid assotsiatsioone Eestis maha tõmmatakse, muutub väga oluliseks pangapoolse kontaktisiku kompetentsus ja käitumine. Minu hinnangul ei ole Hansapank selles osas kunagi hiilanud.

Võttes aluseks maailmaturu, teeb kontsern muidugi teistsuguseid otsuseid - kohalik touch kannatab globaalse ühtlustamise tõttu. Vaadates Swedbanki lansseerimiskampaaniat Eestis, on tegu tüüpilise "kõigile suunatud" reklaamiga, mis võiks ühtviisi edukalt müüa telekommunikatsiooni, pesupulbrit või panka eestlasele, ameeriklasele või hiinlasele. Reklaamiinimesena kahetsen.

Kui NPNK vastandus Hansapanga brändile, mistõttu NPNK on minu arust mõttetu lisabränd, siis Swedbankile vastandub NPNK veelgi rohkem. Nii otsesed sisemised vastuolud ei toida brändi pikas perspektiivis. Kristallkuulil paistab segadus, palju aeganõudvaid koosolekuid ja tulekahjusid kustutavaid kiirotsuseid.

Jõudu ja sügav kaastunne turundajatele.